Meracie a vyhodnocovacie zariadenie CORREVIT (ďalej len „systém CORREVIT“) pracuje na princípe metódy optickej korelácie. Systém sa najčastejšie využíva na meranie jazdných vlastností vozidiel cestnej dopravy v dôsledku skutočnosti, že meranie je bezdotykové, čo znamená, že výsledok nie je zaťažený preklzom a oterom pneumatík vozidla. Z uvedených dôvodov je možné meranie uskutočniť na rôznych povrchoch (asfalt, betón, sneh, ľad) a v ľubovoľnom teréne.
Systém umožňuje v závislosti od použitého druhu snímača (tzv. meracia hlava) stanovenie rýchlosti, dráhy, času, zrýchlenia, spomalenia, chovania vozidla pri dojazde, a sledovanie uhlov nakláňania a kolísania vozidla.

Hlavné časti systému CORREVIT:

1, Snímače

Základnú časť systému CORREVIT tvoria výkonné a presné optoelektronické snímače, ktoré sú určené na riešenie špecifických úloh pri meraní dynamických vlastností vozidiel cestnej dopravy. V rámci systému CORREVIT sa používajú nasledovné tri snímače:

  • hlava L – na meranie pozdĺžnej rýchlosti vozidla,
  • hlava Q – na meranie priečneho pohybu vozidla,
  • hlava H – na meranie nakláňania a kolísania vozidla.

Pre potreby merania vzdialeností slúži hlava L (obr.). Umožňuje bezdotykové snímanie rýchlosti vozidla v pozdĺžnom smere, v rozsahu od 0,5 do 200 km.h-1 s presnosťou ± 0,3 %, potvrdenou kalibračným protokolom výrobcu.

Princíp činnosti snímača pri meraní pozdĺžnej zložky rýchlosti vozidla je nasledovný. Povrch vozovky (1), ktorý je  „meraným objektom“, je osvetľovaný súosím svetelným zväzkom lúčov z projektora – zdroja svetla (2), ktorý je osadený 50 W žiarovkou. Obraz objektu (osvetlená časť vozovky) sa prenáša odrazeným zväzkom svetelným lúčov cez optický systém (3) na hranolovú mriežku (4), kde je rozkladaný do dvoch zväzkov, ktoré sú cez zbernú šošovku privádzané na dva svetelne citlivé snímače – fotónky (5). Kontrastné body meraného objektu (vozovky) modulujú pri relatívnom pohybe vozidla  na fotónkach rovnaký signál, navzájom fázovo posunutý o 1800 (rozdielový zosiľovač násobí protifázové podiely a potláča synchrónne) čím vznikne frekvencia úmerná rýchlosti. Takto získané signály v digitálnom alebo analógovom tvare sú spracovávané špecialnym filtrom a použité ako impulzy pre stanovenie rýchlosti a dráhy.

 

 

 

Fotogaléria meracej techniky kliknite TU


.......ďalšia >>